28 czerwca 2016

#kobietakobiecieksiążkę pod patronatem PSKB

kobieta kobiecie

Polskie Stowarzyszenie Kobiet Biznesu objęło patronat nad inicjatywą Lean In Pomorskie #kobietakobiecieksiążkę, której pomysłodawczynią jest Aleksandra Harasiuk (Lean In Pomorskie, Good at Service).

Polecamy śledzenie profilu Lean In Pomorskie na Facebooku i, oczywiście, wpisywanie swoich historii w komentarzach pod wybranymi cytatami. Z Waszych historii powstanie jesienią książka! 

Wyzwanie trwa 100 dni. 100 dni na fanpage’u i na stronie leanincircles.org/circle/pomorskie będą publikowane cytaty z książki Sheryl Sandberg „Lean in Włącz się do gry. Kobiety, praca i chęć przywództwa”, Wydawnictwo Sonia Draga, Katowice 2013. Do każdego cytatu prosimy o Waszą historię, sytuację, obserwację – po 100 dniach zbierzemy je wszystkie i wydamy w książce ” Lean In Pomorskie. Głos przedsiębiorczych kobiet”.

Przykład? 
1. Cytat 
„Nigdy nie pomyślałabym, że z miejsca, z którego zaczynałam, dotrę tu, gdzie teraz jestem (COO Facebooka). Po pierwsze, Mark Zuckerberg miał zaledwie siedem lat, kiedy ja skończyłam studia. Poza tym wtedy technologia i ja jeszcze się nie lubiłyśmy.” str. 83

  1. Komentarz
    Ola Harasiuk – Gdy kończyłam Policealną Szkołę Bankową w Gdyni, wierzyłam że bankowość jest mi przeznaczona. Kocham cyferki, bawiłam się namiętnie w sklep w dzieciństwie i lubiłam obsługiwać kasę. Zawiłe arkana obrotu gotówką i rozmowy z klientami były moją pasją. Po kilku latach pracy zarządzałam placówką bankową i byłam odpowiedzialna za wyniki zespołu. Jednak w tle zachodziły zmiany – gospodarcze, biznesowe, technologiczne. Ach te szalone lata 90-te i początek 2000-nych! Bankowość jako pionier wszelkich innowacji, próbuje na sobie każdą nowość i zaczęła wówczas testować nowe podejście do zarządzania i sprzedaży. Z perspektywy oceniam, że testy przeprowadzone na pracownikach i klientach oblała. Wystarczy spojrzeć, jak wiele się zmieniło w relacjach z bankami. Ludzie po drugiej strony lady zmieniają się jak w kalejdoskopie, za każdym razem gdy odwiedzamy swoją placówkę bankową proponuje się nam nową usługę (czasem po kilka razy to samo), wydaje się nam, że obsługę przy okienku na siłę starają się zamienić na bankowość elektroniczną.Tak jak Sheryl Sandberg, nie myślałam, że dotrę w miejsce, w którym dziś funkcjonuję zawodowo. Że będę konsultantką dobrej obsługi klienta. Że będę blogować, prowadzić media społecznościowe, spotykać się z właścicielami firm i przekonywać, że sprzedaż i marketing musi być połączona narzędziami do dobrej obsługi. Z technologią też się bardzo lubię i próbuję pokazać jej użyteczność innym przedsiębiorcom. Tak naprawdę cieszy mnie każdy sukces hotelu, sklepu, doradcy czy właściciela firmy usługowej, gdy czytam: „zdobyłem uznanie klienta i zarobione pieniądze cieszą mnie dlatego, że wiem, że będziemy współpracować jeszcze wiele razy; ja i mój zespół spowodowaliśmy, że klient docenił nie cenę produktu/usługi, ale nasze starania o rozwiązanie jego problemu”. Uważam, że nie da się zaplanować drogi do satysfakcjonującej pracy. Można mieć tylko odwagę do powiedzenia ” tak, podejmuję się”.

To jak włączacie się do gry? Zaproście znajome koleżanki, które pracują na etacie, prowadzą firmę czy realizują się w samorządzie, III sektorze. Niech głos pomorskich kobiet dotrze na koniec świata i jeszcze dalej!

Patronat nad wydaniem książki objęły:

  • Lean In
  • GOOD AT SERVICE
  • Pracodawcy Pomorza
  • Konsul Niemiec w Gdańsku 
  • Magazyn Dolce Vita – Celebrujemy Życie
  • AHB Service sp. z o.o. w Gdańsku
  • Centrum Integracji Społecznej w Gdańsku
  • Keyk Project Marketing&Media

i oczywiście Polskie Stowarzyszenie Kobiet Biznesu